Pomoc

Nowa metoda logowania i autoryzacji

Jak zaloguję się do Bankowości Internetowej?

Podczas logowania do Bankowości Internetowej, prócz Identyfikatora (numeru Klienta) i hasła, logowanie należy potwierdzić za pomocą powiadomienia PUSH, które pojawi się w Aplikacji VWFS Token Mobilny.

Zablokowałem się w Aplikacji mobilnej/Tokenie mobilnym– co zrobić?

Jeśli Aplikacja została zablokowana, należy ponownie sparować urządzenie z system transakcyjnym.

UWAGA! Dostęp do Aplikacji jest blokowany po wpisaniu 3 x błędnie kodu PIN.

Zablokowałem się w Bankowości Internetowej – co zrobić?

Wystarczy skontaktować się z naszym Konsultantem pod numerem telefonu 22 528 96 28, logując się numerem Klienta i Telekodem. Infolinia Banku czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach: 8:00-18:30 oraz w soboty w godzinach 9:00-15:00.

Nie otrzymałem pierwszego kodu SMS do sparowania Aplikacji mobilnej/Tokena mobilnego z systemem transakcyjnym – co zrobić?

Wystarczy skontaktować się z naszym Konsultantem pod numerem telefonu 22 528 96 28, logując się numerem Klienta i Telekodem. Na numer telefonu dostępny w Bankowości Internetowej, Konsultant wyśle jednorazowy kod SMS.

UWAGA! Kod SMS jest ważny 90 dni.

Na jakich urządzeniach mogę zainstalować Aplikację VWFS Token Mobilny?

Aplikację VWFS Token Mobilny można zainstalować na smartfonie lub tablecie, które wspierają system operacyjny Android (wersja 6.0 i nowsza) oraz iOS (wersja 9.0 i nowsza).

W sklepie Google Play i App Store nie widzę Aplikacji VWFS Token Mobilny?

Jeśli posiadane urządzenie nie wspiera systemów operacyjnych Android (wersja 6.0 i nowsza) oraz iOS (wersja 9.0 i nowsza), Aplikacja nie będzie widoczna i możliwa do pobrania.

UWAGA! Wymagamy, aby urządzenia mobilne charakteryzowały się następującymi parametrami: RAM 1 GB, Procesor CPU 2 x core, 1,5 GHz

Dlaczego nowy model logowania będzie funkcjonował tylko dla systemu iOS w wersji 9.0 lub nowszej i Android w wersji 6.0 lub nowszej?

Genezą takich decyzji jest wysoka certyfikacja bezpieczeństwa procesu autoryzacji, którą gwarantują wysokie wersje systemów operacyjnych na smarfonach. Aplikacja może zostać zainstalowana na większości urządzeń mobilnych (smartfony, tablety itp.) wyposażonych w aktualnie oferowane oprogramowanie oraz może zostać łatwo dostosowana do ewentualnych przyszłych wymogów bezpieczeństwa regulacyjnego. Również to jest powodem konieczności funkcjonowania aplikacji na smartfonach z wysokimi wersjami systemów operacyjnych

Czy do Aplikacji mogę zalogować się za pomocą Face ID lub Touch ID?

Nie, Aplikacja nie obsługuje funkcjonalności TouchID lub FaceID. W procesie parowania Aplikacji z systemem transakcyjnym ustanawia się minimum 5-cyfrowy numer PIN, który służy do odblokowywania Aplikacji oraz zatwierdzania logowania i dyspozycji zlecanych w Bankowości Internetowej.

Co się dzieje w przypadku zagubienia bądź kradzieży telefonu?

Aplikacja jest zabezpieczona kodem PIN, który znany jest wyłącznie użytkownikowi. Potencjalna utrata urządzenia nie stanowi bezpośredniego zagrożenia dla dostępu do Bankowości Internetowej przez osoby trzecie. Dodatkowo dla zwiększenia bezpieczeństwa, można usunąć sparowane urządzenie z systemu transakcyjnego. Wystarczy skontaktować się z Infolinią Banku pod numerem (22) 528 96 28, logując się numerem Klienta i Telekodem.

W kolejnym kroku należy pobrać i zainstalować Aplikację na nowym urządzeniu oraz ponownie sparować ją z system transakcyjnym.

Na czym polega mobilna autoryzacja?

Mobilna autoryzacja polega za łatwym i szybkim potwierdzaniu zlecanych dyspozycji w Bankowości Internetowej. Zatwierdzanie lub odrzucanie operacji odbywa się za pomocą jednego kliknięcia w Aplikacji VWFS Token Mobilny.

Gdzie mogę pobrać Aplikację VWFS Token Mobilny?

Aplikacja VWFS Token Mobilny jest dostępna do pobrania w sklepach Google Play oraz App Store.

Czy Volkswagen Bank daje możliwość autoryzowania transakcji/logowania za pomocą haseł SMS?

Nie. Na dzień dzisiejszy Bank nie planuje zmian w zakresie metod autoryzacji transakcji i logowania. W przypadku wdrożenia zmian w tym zakresie, Bank będzie na bieżąco informował swoich Klientów.

Kod SMS jest wysyłany przez Bank wyłącznie w celu odblokowania dostępu do Bankowości Internetowej.

Czy mogę wykonać przelew w Aplikacji?

Nie. Aplikacja VWFS Token Mobilny służy tylko i wyłącznie do logowania oraz zatwierdzania zleconych operacji w Bankowości Internetowej.

Jak zlecić przelew telefonicznie przez Konsultanta?

Wystarczy skontaktować się z Infolinią Banku pod numerem telefonu 22 528 96 28 logując się numerem Klienta i Telekodem. Podaj Konsultantowi szczegóły transakcji niezbędne do jej realizacji. Następnie zaloguj się do Aplikacji VWFS Token Mobilny ustanowionym numerem PIN i zaakceptuj powiadomienie PUSH.

Zmieniłem numer telefonu – co teraz?

VWFS Token Mobilny jest powiązany ściśle z urządzeniem, w związku z czym zmiana numeru telefonu nie wpływa na autoryzację transakcji oraz logowanie. Jednak niezwłocznie należy uaktualnić numer telefonu na wypadek konieczności odblokowania internetowego dostępu do konta.

Co zrobić w przypadku zmiany urządzenia mobilnego, np. smartfon?

Aplikacja może działać tylko na jednym urządzeniu. W przypadku zmiany urządzenia mobilnego konieczne jest usunięcie poprzednio sparowanego. Można tego dokonać na dwa sposoby:

  • samodzielnie. Po zalogowaniu do systemu transakcyjnego, w prawym górnym wybieramy symbol ustawień znajdujący się obok imienia i nazwiska. Następnie wybieramy ikonę Urządzenia autoryzacyjne i klikamy Usuń
  • kontaktując się Infolinią Banku pod numerem (22) 528 96 28, logując się numerem Klienta i Telekodem.
     

Czy z Aplikacji mogę korzystać za pomocą tabletu?

Tak. Pamiętaj jednak o systemach operacyjnych, które wspiera Aplikacja , tj. Android (wersja 6.0 i nowsza) oraz iOS (wersja 9.0 i nowsza).

Czy mogę zatwierdzać logowanie i transakcje z kilku różnych urządzeń mobilnych?

Nie. Na chwilę obecną udostępniamy możliwość powiązania aplikacji VWFS Token Mobilny tylko na jednym urządzeniu mobilnym. Oznacza to, że nie da się dodać więcej niż jednego urządzenia mobilnego do autoryzacji logowania i transakcji.

Czy mogę autoryzować logowanie/transakcje dwóch różnych kont z jednej aplikacji?

Tak. W tym celu należy wybrać użytkownika, którego transakcje będą autoryzowane w danym momencie. Przed zalogowaniem do Aplikacji, skorzystaj z menu znajdującego się w lewym górnym rogu Aplikacji i wybierz opcję „Rejestruj/Rejestruj ponownie”.

Dlaczego Bank zdecydował się na wdrożenie Aplikacji mobilnej/Tokena Mobilnego?

Dyrektywa PSD2 zobowiązuje dostawców usług płatniczych do wdrożenia technologii umożliwiającej silne uwierzytelnienie klienta, dlatego też Volkswagen Bank zdecydował się na najbezpieczniejszą i w naszej opinii najbardziej użyteczną formę logowania i autoryzacji transakcji w postaci tokena mobilnego. Aplikacja VWFS Token Mobilny przygotowana została na systemy operacyjne iOS oraz Android, ponieważ są to najbardziej dostępne systemy na urządzenia mobilne, które dodatkowo są na bieżąco wspierane i rozwijane, dzięki czemu zapewniają wysokie standardy bezpieczeństwa.

Dlaczego Aplikacja wymusza blokadę ekranu w urządzeniu?

Wymóg zabezpieczenia ekranu urządzenia jest podyktowany zwiększeniem bezpieczeństwa Państwa środków. Na chwilę obecną, Bank nie planuje zmian w tym zakresie.

Czy mogę zalogować się do systemu transakcyjnego na tym samym urządzeniu, które służy jako Token Mobilny?

Tak. Aplikacja i serwis transakcyjny mogą działać na jednym urządzeniu.

UWAGA! Jeśli korzystasz z urządzenia z systemem operacyjnym iOS i po akceptacji powiadomienia PUSH w Aplikacji, system transakcyjny długo się zaczytuje, należy odświeżyć stronę internetową. Po odświeżeniu strony, zostaniesz przekierowany do Bankowości Internetowej.

Oferta

Jakie dokumenty są potrzebne do otwarcia Plus Konta?

Plus Konto można założyć wypełniając formularz w Centrum Formularzy. Wypełnienie takiego formularza zajmie Ci kilka minut. Podczas wprowadzania informacji będą potrzebne dane z dokumentu tożsamości oraz dane kontaktowe. Po złożeniu wniosku skontaktujemy się z Tobą telefonicznie, aby potwierdzić dane podane we wniosku. Jeśli otwierasz pierwsze konto w Volkswagen Bank, dokumenty do podpisu dostarczy kurier. Ważne, abyś miał przy sobie dokument tożsamości, którego numer podałeś we wniosku. Kurier zabierze podpisany przez Ciebie egzemplarz umowy przeznaczony dla Banku. Zaraz po otrzymaniu podpisanej umowy aktywujemy Twój rachunek. Jeśli jesteś już naszym Klientem, umowę do podpisania otrzymasz pocztą. Po podpisaniu jej, jeden egzemplarz odeślij do Banku pocztą.

Czym różnią się pakiety Konta e-direct?

Zakładając Konto e-direct masz 3 pakiety do wyboru: Standard, Srebrny i Złoty. Pakiety te oferują różne warianty ubezpieczeń (najbardziej rozbudowany w pakiecie Złotym) oraz różne rodzaje kart płatniczych - w Pakiecie Standard otrzymasz kartę Visa Electron (darmowe wypłaty z bankomatów w Polsce od kwoty 400 zł), w Pakiecie Srebrnym otrzymasz karty Visa Electron oraz Visa Classic, a w Pakiecie Złotym otrzymasz karty Visa Electron oraz Visa Gold. Dyspozycje dotyczącą zmiany Pakietu można złożyć za pomocą:

  • serwisu e-direct - należy zalogować się do internetowego systemu transakcyjnego, a następnie za pośrednictwem zakładki „Poczta” należy wysłać do Banku odpowiednią dyspozycję;
  • serwisu telefonicznego – kontaktując się z Konsultantami: 800 103 301 (z telefonów stacjonarnych) lub 22 528 96 28 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy);
  • poczty tradycyjnej – zgłoszenie pisemne.

Jakie opłaty pobierane są za wypłaty gotówki z bankomatu?

Wszystkie opłaty sprawdź w Tabeli Prowizji i Opłat. Wypłaty od 400 zł kartą Visa Electron w Polsce są darmowe.

Jak założyć Konto e-direct? / Jakie dokumenty są potrzebne do otwarcia Konta e-direct?

Wypełnienie formularza zajmie Ci kilka minut. Podczas wprowadzania informacji będą potrzebne Twoje dane z dokumentu tożsamości oraz dane kontaktowe.

Po złożeniu wniosku skontaktujemy się z Tobą telefonicznie, aby potwierdzić dane podane we wniosku. Jeśli otwierasz pierwsze konto w Volkswagen Bank, dokumenty do podpisu dostarczy Tobie kurier. Ważne, abyś miał przy sobie dokument tożsamości, którego numer podałeś we wniosku. Kurier zabierze podpisany przez Ciebie egzemplarz umowy przeznaczony dla Banku. Zaraz po otrzymaniu podpisanej umowy aktywujemy Twój rachunek.

Jeśli jesteś już naszym Klientem, umowę do podpisania otrzymasz pocztą. Po jej podpisaniu, jeden egzemplarz odeślij do Banku pocztą.

Co znaczy "elektroniczna karta debetowa"?

Karta debetowa to karta płatniczna wydawana do rachunku bankowego. Obciąża ona konto posiadacza karty na kwotę transakcji w momencie jej wykonania. Kwota transakcji nie może przekroczyć stanu środków dostępnych na koncie.

Jakie są limity wypłat gotówki dla kart Visa Volkswagen Bank?

Limity wypłat są różne dla różnych rodzajów kart. Zapoznaj się z porównaniem tych kart.

  • Karta Visa Electron do 2 000 PLN dziennie
  • Karta Visa Classic i Visa Gold - 5 000 PLN dziennie

Dodatkowo w ciągu jednego dnia można dokonać maksymalnie 3 wypłat z bankomatów. Transakcji można dokonywać w ramach dostępnych środków. Klient może zmieniać limity dostosowując je do własnych potrzeb.

Czy można płacić kartą Visa Volkswagen Bank w internecie?

Karta Visa Classic i Visa Gold umożliwiają realizację transakcji poprzez podanie numeru karty (np. za pośrednictwem internetu, telefonu lub poczty). Karta Visa Electron nie daje tej możliwości.

Jakie karty płatnicze oferuje swoim Klientom Volkswagen Bank?

Obecnie Volkswagen Bank oferuje swoim Klientom karty płatnicze systemu Visa International. Są to karty debetowe Visa Electron (darmowe wypłaty z bankomatów w Polsce od kwoty wypłaty 400 zł), Visa Classic, Visa Gold wydawane do Konta e-direct oraz Visa Electron Biznes wydawana do Plus Konta Biznes.

Obsługa rachunku

W jaki sposób mogę sprawdzić, czy połączenie internetowe jest bezpieczne?

Przy logowaniu do systemu, na pasku przeglądarki w prawym dolnym rogu powinna pojawić się żółta ikona w kształcie kłódeczki. Klikając ją, można dowiedzieć się, jaka siła szyfrowania zabezpiecza bieżące połączenie.

Co to jest SSL?

SSL, czyli Secure Socket Layer, to metoda kryptograficzna zabezpieczająca połączenia między komputerami.

Co to jest identyfikator?

Identyfikator to Twój indywidualny 7-cyfrowy numer Klienta, który Bank nadał Ci otwierając rachunek i który znajdziesz na potwierdzeniu zawarcia umowy o konto prywatne lub na potwierdzeniu ustanowienia pełnomocnictwa do rachunku.

Czy Konto e-direct może mieć współwłaściciela?

Nie. Do Konta e-direct możesz ustanowić pełnomocnika.

Z kim należy się kontaktować w razie problemów w posługiwaniu się kartą?

Należy skontaktować się z Konsultantem Volkswagen Bank.

W jaki sposób można wznowić kartę Volkswagen Bank?

Posiadacz otrzymuje nową kartę na kolejny okres automatycznie przed zakończeniem ważności poprzedniej karty.

W jaki sposób można aktywować kartę Volkswagen Bank?

Po otrzymaniu karty i kodu PIN Posiadacz karty powinien skontaktować się telefonicznie z Bankiem w celu uaktywnienia karty. Aktywacji karty można również dokonać logując się do internetowego systemu transakcyjnego korzystając z zakładki „Mój portfel” lub „Karty”. Do momentu jej uaktywnienia dokonywanie jakichkolwiek transakcji za pomocą karty jest niedozwolone.

Jakie są limity operacji kartą i czy można je zmienić?

Limity operacji dla kart są obecnie niezmienne i wynoszą odpowiednio dla karty:

  • Visa Electron: dzienny limit transakcji bezgotówkowych - 5000 PLN, a wypłat w bankomacie - 2000 PLN
  • Visa Classic: dzienny limit transakcji bezgotówkowych kart Visa Classic - 10 000 PLN, a wypłat w bankomacie 5 000 PLN
  • Visa Gold: dzienny limit transakcji bezgotówkowych - 20 000 PLN, a wypłat w bankomacie - 5 000 PLN
  • Visa Electron Biznes: w przypadku każdej karty masz możliwość zdefiniowania dziennych limitów wartości transakcji bezgotówkowych, a także dziennych limitów wartości i liczby transakcji bankomatowych

Jak zastrzec kartę Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce?

Utratę karty należy niezwłocznie zgłosić telefonicznie pod numerami podanymi przez Bank w informacji przesyłanej Posiadaczowi karty oraz zamieszczonej w sekcji Kontakt.

Co zrobić, jeśli bankomat zatrzyma kartę?

Należy jak najszybciej skontaktować się z właścicielem danego bankomatu (dane powinny znajdować się na bankomacie w widocznym miejscu). W przypadku niemożności skontaktowania się z właścicielem bankomatu należy skontaktować się Konsultantem Volkswagen Bank.

Co to jest Visa cash back?

Usługa Visa cash back umożliwia wypłacenie gotówki (do 200 PLN) podczas płacenia za zakupy kartą Visa, na przykład przy dokonywaniu zakupów spożywczych w sklepie czy przy płaceniu za benzynę na stacji. To wygodny sposób wypłaty niewielkich kwot z własnego rachunku bankowego bez potrzeby korzystania z bankomatu.

Jakie korzyści daje mi usługa Visa cash back?

  • czas - płacisz i wypłacasz w tym samym miejscu i momencie
  • wygodę - nie musisz szukać bankomatu, by wypłacić gotówkę
  • większy dostęp do Twoich pieniędzy - coraz więcej punktów usługowych świadczy usługę Visa cash back

Jak wysłać pieniądze z zagranicy na moje konto?

Pieniądze możesz wysłać z dowolnego banku za granicą. Będziesz potrzebował pełnego, 26 - cyfrowego numeru swojego rachunku wraz kodem SWIFT: INGBPLPW oraz nazwy Banku: Volkswagen Bank.

Potrzebujesz pomocy?

Przewiń do góry