Pomoc

Bankowość Internetowa i Aplikacja mobilna

Jak zaloguję się do Bankowości Internetowej?

Podczas logowania do Bankowości Internetowej, prócz Identyfikatora (numeru Klienta) i hasła, logowanie należy potwierdzić za pomocą powiadomienia PUSH, które pojawi się w aplikacji Volkswagen Bank PL.

Jeśli posiadasz autoryzację za pomocą hasła SMS, prócz Identyfikatora (numeru Klienta) i hasła, logowanie należy potwierdzić jednorazowym hasłem otrzymanym w wiadomości SMS.

Zablokowałem się w Aplikacji mobilnej - co zrobić?

Jeśli Aplikacja została zablokowana, należy ponownie sparować urządzenie z system transakcyjnym.

UWAGA! Dostęp do Aplikacji mobilnej jest blokowany po wpisaniu 3 x błędnie kodu PIN

Zablokowałem się w Bankowości Internetowej - co zrobić?

Wystarczy skontaktować się z naszym Konsultantem pod numerem telefonu 22 528 96 28, logując się numerem Klienta i Telekodem. Konsultant odblokuje dostęp i wyśle w wiadomości SMS tymczasowe hasło do logowania.

UWAGA! Dostęp internetowy jest blokowany po wpisaniu 3 x błędnie Identyfikatora lub hasła.

Czy Volkswagen Bank daje możliwość autoryzowania transakcji/logowania za pomocą haseł SMS?

TAK, od 01.11.2020 r. Bank daje możliwość autoryzacji transakcji/logowania za pomocą jednorazowego hasła SMS.

Jak zmienić sposób autoryzacji na jednorazowe hasło SMS?

Zmiany sposobu autoryzacji można dokonać za pomocą jednego z niżej wskazanych kanałów:

  • kontaktując z Infolinią Banku pod numerem telefonu (22) 528 96 28 logując się numerem Klienta i telekodem;
  • składając dyspozycję w Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej przez zakładkę Wnioski;
  • wysyłając pismo na adres Banku, tj. Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce, Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa.

Jak wygląda autoryzacja transakcji za pomocą jednorazowego hasła SMS?

Zlecony w Bankowości Internetowej/aplikacji Volkswagen Bank PL przelew należy potwierdzić ustanowionym hasłem do autoryzacji oraz jednorazowym hasłem otrzymanym w wiadomości SMS.

Czym jest hasło do autoryzacji?

Hasło do autoryzacji jest wymagane do potwierdzania operacji zlecanych w Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej i jest wykorzystywane w przypadku posiadania metody uwierzytelniania za pomocą jednorazowego hasła SMS.

Ustalanie hasła do autoryzacji odbywa się podczas pierwszego logowania do Bankowości Internetowej za pomocą jednorazowego hasła SMS.

UWAGA! Prócz hasła do autoryzacji zleconą operację w Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej należy dodatkowo potwierdzić jednorazowym hasłem otrzymanym w wiadomości SMS.

Zablokowałem hasło do autoryzacji - co zrobić?

Wystarczy skontaktować się z naszym Konsultantem pod numerem telefonu 22 528 96 28, logując się numerem Klienta i Telekodem. Konsultant wyśle w wiadomości SMS tymczasowe hasło do autoryzacji, które następnie należy zaktualizować w ustawieniach w Bankowości Internetowej w zakładce Zarządzanie hasłami -> Zmiana hasła do autoryzacji.

UWAGA! Hasło do autoryzacji jest blokowane po wpisaniu 3 x błędnie hasła lub kodu SMS.

Nie otrzymałem pierwszego kodu SMS do sparowania Aplikacji mobilnej z systemem transakcyjnym - co zrobić?

Wystarczy skontaktować się z naszym Konsultantem pod numerem telefonu 22 528 96 28, logując się numerem Klienta i Telekodem. Na numer telefonu dostępny w Bankowości Internetowej, Konsultant wyśle tymczasowe hasło SMS.

WAŻNE! Hasło tymczasowe jest ważne 90 dni.

Na jakich urządzeniach mogę zainstalować aplikację Volkswagen Bank PL?

Aplikację Volkswagen Bank PL można zainstalować na smartfonie lub tablecie, które wspierają system operacyjny Android (wersja 6.0 i nowsza), iOS (wersja 9.0 i nowsza) oraz iPadOS (wersja 13.3 i nowsza).

UWAGA! Wymagamy, aby urządzenia mobilne charakteryzowały się następującymi parametrami: RAM 1 GB, Procesor CPU 2 x core, 1,5 GHz.

W sklepach Google Play, App Store oraz AppGallery nie widzę aplikacji Volkswagen Bank PL?

Jeśli posiadane urządzenie nie wspiera systemów operacyjnych Android (wersja 6.0 i nowsza), iOS (wersja 9.0 i nowsza) oraz iPadOS (wersja 13.3 i nowsza), Aplikacja nie będzie widoczna i możliwa do pobrania.

Dlaczego aplikacja Volkswagen Bank PL funkcjonuje tylko na systemach iOS w wersji 9.0 lub nowszej, Android w wersji 6.0 lub nowszej i iPadOS w wersji 13.3 i nowszej?

Genezą takich decyzji jest wysoka certyfikacja bezpieczeństwa procesu autoryzacji, którą gwarantują wysokie wersje systemów operacyjnych na smarfonach. Aplikacja może zostać zainstalowana na większości urządzeń mobilnych (smartfony, tablety itp.) wyposażonych w aktualnie oferowane oprogramowanie oraz może zostać łatwo dostosowana do ewentualnych przyszłych wymogów bezpieczeństwa regulacyjnego. Również to jest powodem konieczności funkcjonowania aplikacji na smartfonach z wysokimi wersjami systemów operacyjnych.

Czy do Aplikacji mobilnej mogę zalogować się za pomocą Face ID lub Touch ID?

Tak. Aplikacja mobilna umożliwia logowanie za pomocą TouchID lub FaceID.

WAŻNE! Aby logowanie do aplikacji za pomocą TouchID lub FaceID było możliwe urządzenie mobilne, na którym zainstalowana jest aplikacja musi posiadać taką funkcjonalność. Jeśli urządzenie mobilne nie posiada wskazanych funkcjonalności, logowanie do aplikacji odbywa się będzie za pomocą kodu PIN ustanowionego podczas parowania Aplikacji mobilnej z systemem transakcyjnym.

Co się dzieje w przypadku zagubienia bądź kradzieży telefonu?

Aplikacja jest zabezpieczona kodem PIN, który znany jest wyłącznie użytkownikowi lub funkcją biometryczną (jeśli urządzenie posiada taką funkcjonalność), która dotyczy wyłącznie użytkownika urządzenia. Potencjalna utrata urządzenia nie stanowi bezpośredniego zagrożenia dla dostępu do Bankowości Internetowej przez osoby trzecie. Dodatkowo dla zwiększenia bezpieczeństwa można usunąć sparowane urządzenie z systemu transakcyjnego. Wystarczy skontaktować się z Infolinią Banku pod numerem (22) 528 96 28, logując się numerem Klienta i Telekodem. W kolejnym kroku należy pobrać i zainstalować Aplikację na nowym urządzeniu oraz ponownie sparować ją z systemem transakcyjnym.

Jeśli posiadasz autoryzację za pomocą jednorazowego hasła SMS, w przypadku zagubienia bądź kradzieży telefonu niezwłocznie poinformuj o tym Bank kontaktując z naszym Konsultantem pod numerem 22 528 96 28 oraz dokonaj w Banku aktualizacji numeru telefonu.

Na czym polega mobilna autoryzacja?

Mobilna autoryzacja polega na łatwym i szybkim potwierdzaniu zlecanych dyspozycji w Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej. Zatwierdzanie lub odrzucanie operacji odbywa się za pomocą jednego kliknięcia w aplikacji Volkswagen Bank PL.

Gdzie mogę pobrać aplikację Volkswagen Bank PL?

Aplikacja Volkswagen Bank jest dostępna do pobrania w sklepach Google Play, App Store oraz AppGallery.

Jakie funkcjonalności posiada aplikacja Volkswagen Bank PL?

Aplikacja Volkswagen Bank PL posiada funkcjonalności takie jak w internetowej wersji systemu transakcyjnego, tj. umożliwia zlecenie i realizację przelewów, podgląd do rachunków bankowych, założenie lokaty, wysłanie wiadomości, itd. Służy również do autoryzacji operacji (w przypadku posiadania metody autoryzacji za pomocą kodu PIN).

W aplikacji Volkswagen Bank PLN nie ma możliwości:

  • zarządzania uprawnieniami przez administratora (dotyczy Klientów korzystających z usługi BiznesBanking);
  • zarządzania ustawieniami exportu i importu;
  • zarządzania urządzeniami mobilnymi/autoryzującymi;
  • dostępu do rejestru zdarzeń oraz historii logowań;
  • zmiany hasła do logowania do Bankowości Internetowej.

Jak zlecić przelew telefonicznie przez Konsultanta?

Wystarczy skontaktować się z Infolinią Banku pod numerem telefonu 22 528 96 28  logując się numerem Klienta i Telekodem. Podaj Konsultantowi szczegóły transakcji niezbędne do jej realizacji. Następnie zaloguj się do aplikacji Volkswagen Bank PL i zaakceptuj powiadomienie PUSH podając prawidłowy kod PIN.

Jeśli posiadasz autoryzację za pomocą jednorazowego hasła SMS, nie ma możliwości wykonania przelewu za pośrednictwem Konsultanta.

Co to jest Telekod?

Telekod to ciąg 6 cyfr służący do logowania na Infolinii Banku. Jest niezbędny w przypadku chęci uzyskania telefonicznie informacji dotyczących posiadanych produktów w Banku lub złożenia dyspozycji (np. zlecenie przelewu) za pośrednictwem Konsultanta.

Nie pamiętam numeru Telekod - co zrobić?

Wystarczy skontaktować się z naszym Konsultantem pod numer telefonu 22 528 96 28. Konsultant, po przeprowadzeniu weryfikacji, na numer telefonu przypisany do numer Klienta prześle nowy numer Telekod.

Zamówienia nowego numer Telekod można dokonać również za pośrednictwem Bankowości Internetowej/Aplikacji mobilnej korzystając z zakładki Wnioski.

WAŻNE! Otrzymany nowy numer Telekod jest jednorazowy i należy go zmienić podczas pierwszej próby logowania na Infolinii Banku na własne 6 cyfr.

Zmieniłem numer telefonu - co teraz?

Aplikacja Volkswagen Bank PL jest powiązana ściśle z urządzeniem, w związku z czym zmiana numeru telefonu nie wpływa na autoryzację transakcji oraz logowanie. Jednak niezwłocznie należy uaktualnić numer telefonu na wypadek konieczności odblokowania internetowego dostępu do konta.

Jeśli posiadasz autoryzację za pomocą jednorazowego hasła SMS, niezwłocznie dokonaj aktualizacji numeru telefonu w Banku, ponieważ jednorazowe hasło SMS jest wysyłane na numer telefonu przypisany do numeru Klienta.

Co zrobić w przypadku zmiany urządzenia mobilnego, np. smartfon?

Aplikacja może działać na kilku urządzeniach, jednakże w przypadku zmiany lub rezygnacji z jednego ze sparowanych urządzeń mobilnych, należy je usunąć. Można tego dokonać na dwa sposoby:

  • samodzielnie. Po zalogowaniu do systemu transakcyjnego, w prawym górnym wybieramy symbol ustawień znajdujący się obok imienia i nazwiska. Następnie wybieramy ikonę Urządzenia mobilne i klikamy Usuń.
  • kontaktując się Infolinią Banku pod numerem (22) 528 96 28, logując się numerem Klienta i Telekodem.

Czy z Aplikacji mogę korzystać za pomocą tabletu?

Tak. Pamiętaj jednak o systemach operacyjnych, które wspiera Aplikacja , tj. Android (wersja 6.0 i nowsza), iOS (wersja 9.0 i nowsza) oraz iPadOS (wersja 13.3 i nowsza).

Czy mogę zatwierdzać logowanie i transakcje z kilku różnych urządzeń mobilnych?

Tak. Istnieje możliwość powiązania aplikacji Volkswagen Bank PL na kilku urządzeniach mobilnych. Oznacza to, że można dodać więcej niż jedno urządzenie mobilne do autoryzacji logowania i transakcji.

WAŻNE! Maksymalna ilość urządzeń, które można powiązać z systemem transakcyjnym to 3.

Czy mogę autoryzować logowanie/transakcje dwóch różnych kont z jednej aplikacji?

Tak. W tym celu należy dodać w aplikacji użytkownika. Przed zalogowaniem skorzystaj z menu znajdującego się w lewym górnym rogu aplikacji (znak +) i sparuj urządzenie z systemem transakcyjnym drugiego użytkownika.

Przy kolejnych logowaniach do aplikacji, na ekranie startowym, będą widoczne dwa loginy. Logując się należy wybrać użytkownika, którego transakcje będą autoryzowane w danym momencie.

Czy mogę zalogować się do systemu transakcyjnego na tym samym urządzeniu, które służy do zatwierdzania operacji zlecanych w Bankowości Internetowej?

Tak, Aplikacja i serwis transakcyjny mogą działać na jednym urządzeniu.

UWAGA! Jeśli korzystasz z urządzenia z systemem operacyjnym iOS i po akceptacji powiadomienia PUSH w Aplikacji, system transakcyjny długo się zaczytuje, należy odświeżyć stronę internetową. Po odświeżeniu strony, zostaniesz przekierowany do Bankowości Internetowej.

Oferta

Jakie dokumenty są potrzebne do otwarcia Plus Konta?

Plus Konto można założyć wypełniając formularz w Centrum Formularzy. Wypełnienie takiego formularza zajmie Ci kilka minut. Podczas wprowadzania informacji będą potrzebne dane z dokumentu tożsamości oraz dane kontaktowe. Po złożeniu wniosku skontaktujemy się z Tobą telefonicznie, aby potwierdzić dane podane we wniosku. Jeśli otwierasz pierwsze konto w Volkswagen Bank, dokumenty do podpisu dostarczy kurier. Ważne, abyś miał przy sobie dokument tożsamości, którego numer podałeś we wniosku. Kurier zabierze podpisany przez Ciebie egzemplarz umowy przeznaczony dla Banku. Zaraz po otrzymaniu podpisanej umowy aktywujemy Twój rachunek. Jeśli jesteś już naszym Klientem, umowę do podpisania otrzymasz pocztą. Po podpisaniu jej, jeden egzemplarz odeślij do Banku pocztą.

Czym różnią się pakiety Konta e-direct?

Zakładając Konto e-direct masz 3 pakiety do wyboru: Standard, Srebrny i Złoty. Pakiety te oferują różne warianty ubezpieczeń (najbardziej rozbudowany w pakiecie Złotym) oraz różne rodzaje kart płatniczych - w Pakiecie Standard otrzymasz kartę Visa Electron (darmowe wypłaty z bankomatów w Polsce od kwoty 400 zł), w Pakiecie Srebrnym otrzymasz karty Visa Electron oraz Visa Classic, a w Pakiecie Złotym otrzymasz karty Visa Electron oraz Visa Gold. Dyspozycje dotyczącą zmiany Pakietu można złożyć za pomocą:

  • serwisu e-direct - należy zalogować się do internetowego systemu transakcyjnego, a następnie za pośrednictwem zakładki „Poczta” należy wysłać do Banku odpowiednią dyspozycję;
  • serwisu telefonicznego – kontaktując się z Konsultantami: 800 103 301 (z telefonów stacjonarnych) lub 22 528 96 28 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy);
  • poczty tradycyjnej – zgłoszenie pisemne.

Jakie opłaty pobierane są za wypłaty gotówki z bankomatu?

Wszystkie opłaty sprawdź w Tabeli Prowizji i Opłat. Wypłaty od 400 zł kartą Visa Electron w Polsce są darmowe.

Jak założyć Konto e-direct? / Jakie dokumenty są potrzebne do otwarcia Konta e-direct?

Wypełnienie formularza zajmie Ci kilka minut. Podczas wprowadzania informacji będą potrzebne Twoje dane z dokumentu tożsamości oraz dane kontaktowe.

Po złożeniu wniosku skontaktujemy się z Tobą telefonicznie, aby potwierdzić dane podane we wniosku. Jeśli otwierasz pierwsze konto w Volkswagen Bank, dokumenty do podpisu dostarczy Tobie kurier. Ważne, abyś miał przy sobie dokument tożsamości, którego numer podałeś we wniosku. Kurier zabierze podpisany przez Ciebie egzemplarz umowy przeznaczony dla Banku. Zaraz po otrzymaniu podpisanej umowy aktywujemy Twój rachunek.

Jeśli jesteś już naszym Klientem, umowę do podpisania otrzymasz pocztą. Po jej podpisaniu, jeden egzemplarz odeślij do Banku pocztą.

Co znaczy "elektroniczna karta debetowa"?

Karta debetowa to karta płatniczna wydawana do rachunku bankowego. Obciąża ona konto posiadacza karty na kwotę transakcji w momencie jej wykonania. Kwota transakcji nie może przekroczyć stanu środków dostępnych na koncie.

Jakie są limity wypłat gotówki dla kart Visa Volkswagen Bank?

Limity wypłat są różne dla różnych rodzajów kart. Zapoznaj się z porównaniem tych kart.

  • Karta Visa Electron do 2 000 PLN dziennie
  • Karta Visa Classic i Visa Gold - 5 000 PLN dziennie

Dodatkowo w ciągu jednego dnia można dokonać maksymalnie 3 wypłat z bankomatów. Transakcji można dokonywać w ramach dostępnych środków. Klient może zmieniać limity dostosowując je do własnych potrzeb.

Czy można płacić kartą Visa Volkswagen Bank w internecie?

Karta Visa Classic i Visa Gold umożliwiają realizację transakcji poprzez podanie numeru karty (np. za pośrednictwem internetu, telefonu lub poczty). Karta Visa Electron nie daje tej możliwości.

Jakie karty płatnicze oferuje swoim Klientom Volkswagen Bank?

Obecnie Volkswagen Bank oferuje swoim Klientom karty płatnicze systemu Visa International. Są to karty debetowe Visa Electron (darmowe wypłaty z bankomatów w Polsce od kwoty wypłaty 400 zł), Visa Classic, Visa Gold wydawane do Konta e-direct oraz Visa Electron Biznes wydawana do Plus Konta Biznes.

Obsługa rachunku

W jaki sposób mogę sprawdzić, czy połączenie internetowe jest bezpieczne?

Przy logowaniu do systemu, na pasku przeglądarki w prawym dolnym rogu powinna pojawić się żółta ikona w kształcie kłódeczki. Klikając ją, można dowiedzieć się, jaka siła szyfrowania zabezpiecza bieżące połączenie.

Co to jest SSL?

SSL, czyli Secure Socket Layer, to metoda kryptograficzna zabezpieczająca połączenia między komputerami.

Co to jest identyfikator?

Identyfikator to Twój indywidualny 7-cyfrowy numer Klienta, który Bank nadał Ci otwierając rachunek i który znajdziesz na potwierdzeniu zawarcia umowy o konto prywatne lub na potwierdzeniu ustanowienia pełnomocnictwa do rachunku.

Czy Konto e-direct może mieć współwłaściciela?

Nie. Do Konta e-direct możesz ustanowić pełnomocnika.

Z kim należy się kontaktować w razie problemów w posługiwaniu się kartą?

Należy skontaktować się z Konsultantem Volkswagen Bank.

W jaki sposób można wznowić kartę Volkswagen Bank?

Posiadacz otrzymuje nową kartę na kolejny okres automatycznie przed zakończeniem ważności poprzedniej karty.

W jaki sposób można aktywować kartę Volkswagen Bank?

Po otrzymaniu karty i kodu PIN Posiadacz karty powinien skontaktować się telefonicznie z Bankiem w celu uaktywnienia karty. Aktywacji karty można również dokonać logując się do internetowego systemu transakcyjnego korzystając z zakładki „Mój portfel” lub „Karty”. Do momentu jej uaktywnienia dokonywanie jakichkolwiek transakcji za pomocą karty jest niedozwolone.

Jakie są limity operacji kartą i czy można je zmienić?

Limity operacji dla kart są obecnie niezmienne i wynoszą odpowiednio dla karty:

  • Visa Electron: dzienny limit transakcji bezgotówkowych - 5000 PLN, a wypłat w bankomacie - 2000 PLN
  • Visa Classic: dzienny limit transakcji bezgotówkowych kart Visa Classic - 10 000 PLN, a wypłat w bankomacie 5 000 PLN
  • Visa Gold: dzienny limit transakcji bezgotówkowych - 20 000 PLN, a wypłat w bankomacie - 5 000 PLN
  • Visa Electron Biznes: w przypadku każdej karty masz możliwość zdefiniowania dziennych limitów wartości transakcji bezgotówkowych, a także dziennych limitów wartości i liczby transakcji bankomatowych

Jak zastrzec kartę Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce?

Utratę karty należy niezwłocznie zgłosić telefonicznie pod numerami podanymi przez Bank w informacji przesyłanej Posiadaczowi karty oraz zamieszczonej w sekcji Kontakt.

Co zrobić, jeśli bankomat zatrzyma kartę?

Należy jak najszybciej skontaktować się z właścicielem danego bankomatu (dane powinny znajdować się na bankomacie w widocznym miejscu). W przypadku niemożności skontaktowania się z właścicielem bankomatu należy skontaktować się Konsultantem Volkswagen Bank.

Co to jest Visa cash back?

Usługa Visa cash back umożliwia wypłacenie gotówki (do 200 PLN) podczas płacenia za zakupy kartą Visa, na przykład przy dokonywaniu zakupów spożywczych w sklepie czy przy płaceniu za benzynę na stacji. To wygodny sposób wypłaty niewielkich kwot z własnego rachunku bankowego bez potrzeby korzystania z bankomatu.

Jakie korzyści daje mi usługa Visa cash back?

  • czas - płacisz i wypłacasz w tym samym miejscu i momencie
  • wygodę - nie musisz szukać bankomatu, by wypłacić gotówkę
  • większy dostęp do Twoich pieniędzy - coraz więcej punktów usługowych świadczy usługę Visa cash back

Jak wysłać pieniądze z zagranicy na moje konto?

Pieniądze możesz wysłać z dowolnego banku za granicą. Będziesz potrzebował pełnego, 26 - cyfrowego numeru swojego rachunku wraz kodem SWIFT: INGBPLPW oraz nazwy Banku: Volkswagen Bank.

Potrzebujesz pomocy?

Przewiń do góry